I dag kan man gøre opmærksom på sin forretning på rigtig mange forskellige måder. Helt overordnet kan man tale om henholdsvis online markedsføring og offline markedsføring. I denne artikel tager vi fat på førstnævnte, som fylder mere og mere både herhjemme og i resten af verden. En af måderne, hvorpå du kan skaffe besøgende og salg er ved at gøre brug af relevante influencers. De såkaldte influencers kan sende rigtig mange potentielle kunder din vej, hvorfor et sådant samarbejde vil kunne give mening. Lad os kigge nærmere på muligheden for at hyre en influencer. Det skal ikke mindst handle om have influencers.
Hvad er en influencer?
Først og fremmest er det vigtigt at få styr på, hvad en influencer er for en størrelse. Du har med garanti hørt om dem i medierne, men skulle du mod forventning ikke vide, hvad der kendetegner en influencer, så kommer der her en kort forklaring.
En influencer er kort og godt en person, som har mange følgere på de sociale medier og derigennem har en vis indflydelse på tidens trends. Disse personer er som regel aktive på medier som Instagram, Blogspot, Facebook, YouTube m.fl. De populære influencers betales tit og ofte for at omtale og reklamere for et produkt eller en ydelse. Muligheden for at løfte både trafiktal og omsætning tiltaler virksomhederne, hvorfor de gerne betaler mere eller mindre kendte personer for at reklamere for deres forretning.
Hvad laver en have influencer?
Have influencer er muligvis ikke et begreb, du har stødt på før. Det er ikke desto mindre en ting. Den typiske have influencer bruger både tid og energi på at tage flotte billeder, skrive guides og optage inspirerende videoer med fokus på have og anlæg. De mest populære influencers bliver fulgt af mere end 100.000 danskere, som alle har en eller anden interesse for have og anlæg. Med så mange følgere (potentielle kunder) vil disse influencers helt naturligt stå i høj kurs blandt virksomheder, som sælger bl.a. planter, haveredskaber og havetilbehør. Der udvises som regel også en stor interesse fra havearkitekter, som glædeligt indleder et samarbejde med henblik på at få udbredt kendskabet til deres forretning.
Selve betalingen kan gribes an på en række forskellige måder. Som regel bliver den givne have influencer betalt pr. opslag. Der kan dog også aftales en kommissionsordning, hvor vedkommende får xx procent af hvert salg e.l. I helt andre tilfælde vil betalingen bestå af produkter eller ydelser. Overvejer du at bruge have influencers i din markedsføring, så bør du klikke dig ind på anviste hjemmeside.